måndag 23 februari 2009

Tillbaka i verkligheten

Tömkörde Kalle på förmiddagen innan vi åkte. Var egentligen sugen på att rida men ville inte ha "hjälmfrissa" hela dagen sen på mässan. Det gick riktigt bra och fick till fin avslappnad trav på ganska rund volt till sist. Tror snart polletten trillar ner på Kalle att det ska vara en rund volt och inte en vinglig äggformad som flyter runt över hela banan. När vi var nästan klara så började de bygga in hinder på banan och jag tog tillfället i akt att skritta av honom och köra lite slalom mellan hinderstöden. Gick hur bra som helst även sen när det låg bommar på marken. Han var riktigt styrbar och tyckte nog det var skoj.

Jaha... då var årets Eurohorsemässa besökt. Lustigt när man kommer dit så är allt precis som året innan. Montrarna står på samma ställe så man börjar ju hitta ganska bra nu. Vimsade runt ganska länge och tappade bort mitt sällskap efter bara en kort stund. Men jag hittade vad jag sökte! Det blev en fårskinnspadd för 375 kr och säkerhetsstigbyglar för 199 kr. Hittade också bakbensskydd i läder på Börjes som bara kostade 99 kr så det gick ju inte att motstå. Synd bara att det inte fanns matchande till frambenen kvar. Höll nästan på att köpa ett schabrak också på Börjes. Det var riktigt snyggt brunt med ljusblå kant (bara 99 kr) och jag fick verkligen tvinga mig att lägga tillbaka det (jag gick till och med runt och bar på det något varv i deras monter innan jag lyckades förmå mig att avstå). Hittade ett jättesnyggt svart ylletäcke med svansfläta (99 kr!!!) men det fanns tyvärr inte i Kalles storlek. Fanns dock i Bremens storlek så F köpte ett. När fötterna börjat värka och klockan närmade sig stängningsdax strålade vi samman igen och kunde summera att F vunnit igen!! Dagens dyraste inköp alltså - inte lotterihästen (om nu någon trodde det). Förrförra året var det en ny transport, förra året tror jag det var ganska jämt, inga tokdyra saker och i år måttbeställda ridstövlar. Ja jisses vilka ridstövlar det finns förresten. I en monter hittade vi silverfärgade- gulakrokodilskinn-, rosa- och blingbling läderridstövlar. Undrar vilken outfit man matchar de gula krokodilskinns stövlarna med??? 

Hemresan var en riktig mardröm eftersom det börjat snöa riktigt ymnigt. Vi åkte i 60-70 km i timmen hela vägen hem och bitvis bara i 50. Skithalt och moddigt. Resan hem tog nästan fyra och en halv timme!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar