söndag 31 oktober 2010

Hösten är här

Med mörkare tider. Ska till stallet senare i eftermiddag och måste komma ihåg att vi nu får mörkt 1 timme tidigare pga vintertidsomställningen!! Det betyder att jag måste vara i stallet redan kl 15 om jag ska hinna rida och allt innan det blir mörkt. Tråkigt men förhoppningsvis får vi upp belysningen inom snar framtid så det går att rida även kvällstid.
I förrgår red jag ett riktigt konditions-pass. Både Kalle och jag blev ordentligt svettiga. Rullade på i galopp en 4-5 varv åt gången och varvade ner i trav däremellan. Det börjar bli lite ordning på galoppen och nu vill jag VERKLIGEN börja träna ordentligt snart.
Får även ta en funderare på att eventuellt klippa Kalle. Har aldrig sett honom svettas på detta viset någon gång tidigare. Ska det fortsätta så måste jag klippa. Tar alldeles på tok för lång tid för honom att torka efter ridpasset och eftersom han åker ut i hagen igen efteråt så måste han ju hinna bli torr.
Hade även en stor diskussion med honom i hagen i förrgår. Han ville verkligen inte följa med in och protesterade å det grövsta mot att gå åt mitt håll. Tramshästen, som om han inte visste att han inte skulle vinna i alla fall. Tror det är nu när jag ökat på kraftfodret lite som dessa tendenser kommer fram. M tyckte också att han haft lite trotsig/kaxig blick när hon varit ute i hagen. Nåja han kommer inte att vinna i alla fall så det är lika bra att lägga ner, det kommer han nog snart att komma på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar