fredag 24 april 2009

Min duktiga kille!!

Är så stolt över min fina häst. Igårkväll var vi på sista löshoppningen för denna gången. Trodde in i det sista att jag inte skulle komma iväg eftersom bilen var på plåtverkstad hela veckan. Men fick tillbaka den precis i tid att boka hoppningen. För första gången hade jag inget sällskap/lasthjälp att tillgå, men det gick hur bra som helst helt själv. Han är verkligen en pärla att ha med sig. Lugn och snäll när vi lastar ut och inge problem att ta av transportskydd mm fast jag var ensam. Själva lastningen gick som på räls. Först halvvägs in en gång och sedan in på en gång. På ditvägen tvekade han lite så jag duttade lite med pisken på svansen och då hoppade han raskt på. 

Vi var sista hästen som vanligt, men det är skönt för då är det ingen stress. Denna gången tyckte Kalle att det var skitskoj att hoppa. Han tände till ordentligt redan efter 4:a språnget. Micke började lågt med ca 60 cm men höjde nästan efter varje språng. När det blev lite höjd så ville Kalle själv hoppa mera och satte fart själv några gånger medan vi höjde hindret, så vi fick skynda oss ut. Han var i 2 gånger men rättade sig fint till nästa språng. Ingen tvekan eller så utan han seglade friskt över varje gång. Det blev inte så många språng för Micke tyckte han varit så duktig att vi avslutade när han tog ca 1.15 fint utan att nudda. Han hoppar bara precis så högt han måste men är väldigt försiktig och vill inte riva. Han fick massor av beröm av Micke.
Hoppas nu det blir löshoppning i höst igen, för Kalle tyckte verkligen det var skoj och det vill jag inte förstöra om vi löshoppar hemma och har fel avstånd.

Tyvärr hann jag inte filma något eftersom jag var själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar