torsdag 9 april 2009

Bling bling och fotografering


Idag har vi varit ute på promenad. Tog med mig Qila och gick lilla rundan med Kalle. Större delen av rundan gick lugnt och fint men så plötsligt blev han lite överpigg och ville tramsa runt. Tur jag hade med spö så jag kunde vifta till åt honom när han blev för ivrig. Vi hade några dispyter innan han fattade att det alltid slutar med att det blir som matte vill ändå. Han gick på två ben vid några tillfällen men jag har bra koll på honom ändå, så det gör inte så mycket. Det är naturligtvis inte önskvärt men inte någon big deal ändå. Han har lagt sig till med att takta bredvid mig i protest men eftersom han inte gjort något på nästan två veckor så tyckte jag att jag kunde ha överseende med det denna gången.

Glömde nästan att nämna att jag fyndat ett fint bling bling träns också. På hemvägen en dag körde jag inom Hööks och hittade då detta tjusiga tränset för bara 60 spänn. Gick bara inte att motstå! Dessutom hittade jag gummityglar för 40:- så då fick det bli det också. Jag köpte dessutom en pullargrimma att ha till, eftersom jag inte hittade någon sådan i Göteborg. Så nu kan vi vara riktigt snygga.
Tycker dessutom att han verkar gilla pullargrimman bättre. Förvisso har jag inte provat att rida eller tömköra med den på, utan bara haft den på promenader. Får nog göra något hål extra så den går att spänna åt lite mer, för nu sitter den ganska löst. Hrmm... kanske därför han verkar gilla den bättre...
Sen hittade jag ett tjockare bett i fyndlådan på Rycketofta. Det har jag testat idag och det verkar han också gilla. Ska bli spännande att se hur han är att tömköra med det.
När vi kom hem från promenaden passade jag på att ta fram kameran och ta lite bilder. Jag hade ju trots allt borstat honom i nästan 40 min. Han fäller som bara den, och jag fick ta krattan och samla ihop all päls som blåste omkring på gårdsplanen. Det blev en hel del kan jag säga.. Första gången jag testar att binda upp honom där ute förresten. Det gick som väntat...dvs bra. Han testade att dra i grimskaftet och kasta sig lite lamt men när han märkte att han satt fast så gav han sig igen. Jag misstänkte att han skulle testa så jag hade gjort en säkerhetsknut på repet och dessutom sett till att ha panikhake-grimskaftet att binda upp i plus vanliga grimskaftet bara hängande över halsen (ifall han kastat sig och jag fått lösa ut panikhaken är det ju bra att ha ett annat grimskaft på). Men det behövdes som sagt inte, för han gav sig direkt när han märkte att han satt fast. Skönt...

Tog massor med kort men han ville bara inte posera idag.

2 kommentarer:

  1. Vad fin Kalle är, men varför står Lithos i konvalescenten?

    SvaraRadera
  2. Jag ställde honom där istället för att ta in honom tidigt. Så fick han sällskap tills han kom in.

    SvaraRadera